Kelionės

Paskutiniai štrichai: saulėtekis šalia aukščiausio kalno Žemėje bei geriausių windsurfer‘ių kovos su Maui bangomis

Kažkaip norisi pabaigti metus ir pagaliau aprašyti mūsų kelionę į Havajus, nes liko dar visai nemažas gabaliukas. Bet šį kartą jau rimtai, bandysiu kuo trumpiau, nes negana to, nutiko taip, kad iš telefono išsisiunčiau nuotraukas per WETRANSFER, bet pamiršau jas išsisaugoti, link‘as nustojo veikti, o aš jas iš telefono ištryniau, kad vietos daugiau būtų.

Paskelbta nepaprasta padėtis

Taigi, BIG island mus nelabai svetingai pasitiko oru: gan dažnai pliaupė lietus. Sunku net protu suvokti, kad pradeda nuo ryto ir varo non stop kaip iš kibiro. Vieną dieną net buvo paskelbta nepaprastoji padėtis, nes daug kur buvo nuošliaužų, keliai nepravažiuojami, tai su Inga laiką kill‘inome parduotuvėse. Na, juk reikia ir dovanų namiškiams parvežti.

Aišku, pasitaikė viena diena, kai galbūt saulė neišlindo, bet nors nepliaupė, tad važiavome link Kalae, kur yra piečiausias JAV taškas South Point‘as. Prieš važiuojant, Diana mums papasakojo, kad vietiniai yra tikri adrenaline junkies ir mėgsta į žydrą vandenyno vandenį šokinėti nuo olos. Buvau pasiryžusi ir aš tą padaryti, tik deja… Buvo per daug vėjuota, todėl uolas talžė bangos, o ir srovė buvo gan stipri. Kažkaip pastebėjome, kad niekas to nedaro, todėl nusprendėme nevaidinti super moterų ir nerizikuoti. Pamiršau paminėti, kad pakeliui užsukome į kavos plantaciją, kurioje teko paragauti įvairios kavos. Prieš važiuojant aš nežinojau, kad Havajai ne tik žinomi dėl savo ananasų, kuris yra jų simbolis, bet ir kava. Kiekvienoje saloje yra kavos plantacijų, kurios varžosi viena su kita, kurios kava yra skanesnė ir geresnė. Padegustavusios kavos, riešutų ir kitų skanumynų toliau leidomės į kelią.Kelionės tikslas tą dieną buvo žalio smėlio paplūdimys. Taip, Havajuose gali pamatyti įvairių spalvų smėlio paplūdimių, kas žavi iki negalėjimo. Į pastarąjį Papakōlea teko šiek tiek paėjėti, nes automobilį tenka palikti ir toliau kelionę tęsti pėsčiomis. Aišku, yra vietinių, kurie savo džipais siūlo pavėžėti, kad nereikėtų eiti. Mes vis dėl to nusprendėme skirti valandą ir pasportuoti. Na, gražu buvo tai, ką pamatėme, tačiau kaip ir rašiau prieš tai, su laiku pripranti prie gražių vaizdų ir visada lauki dar didesnio wow efekto, o jei jo nėra, lieki šiek tiek nusivylusi.

Geriausi mūsų vakarai

Kas dar labiausiai įsiminė iš BIG Island? Jos gyvūniukai, tiksliau žalias driežiukas, kuris mums su Inga nedavė ramybės: tai vaisių lėkštėje sau įsitaiso, tai balkone laksto, o vieną dieną net į mūsų kambarį įsibrovė. Buvo emocijų, kol Diana mus išgelbėjo. Juokas pro ašaras, bet bijau tokių gyvių, todėl… Keliaujant teko dirbti t.y. rašyti, tai mano vakarai buvo leidžiami apačioje, pasikalbant su Diana apie salą, kas ir kaip. Tikrai visiems prominu ten apsistoti, nes neliksite nusivylę. Aišku, nereikia pamiršti vieno vakaro, kai šventėme Ingos vardadienį, kuomet ir vynas iš Kalifornijos labai skaniai gėrėsi, Ben&Jerry‘s (jų gali rasti tik IKI, bet come on, nei tokių skonių nėra ir kaina kosminė LT yra…) ledai lengvai slydo, o galiausiai – teko pasimatuoti havajietiškus drabužius, kuriuos nukabinome nuo šviestuvo.

Saulės pasitiktuvės

Dar vieną rytą atsikėliau anksčiau, tiksliau dar tuomet, kai lauke buvo tamsu ir pajudėjau link Mauna Kea observatorijos. Deja, bet mūsų mašina nebuvo su keturiais varomais, todėl negalima kilti į pačią viršūnę, todėl tenkinausi tai, kas buvo leista. Pasirodo, kad Mauna Kea yra aukščiausias kalnas Žemėje, skaičiuojant nuo pagrindo iki viršūnės. Aukštis virš jūros lygio – 4205 m. Pasiėmusi žibintuvėlį, apsirengusi kaip žiemą (pravertė paltas, kurį dėvėjau Danijoje, leggings, kedai ir šilčiausias megztinis), nes temperatūra buvo netoli minuso, pasitikau saulę. Nežinau kaip jums, bet man saulėlydžiai nėra kažkas tokio wow, kaip saulės pasitikimas. Kažkas nerealaus.Dvi dienos Maui

Pabuvusios beveik savaitę Big Island, sugrįžome ten, kur ir pradėjome. Negana to, net tame pačiame viešbutyje apsistojome, kur ir pirmą naktį. Iš tikro kažkokio jau įtepto plano nebuvo, nes sugalvojome tiesiog pasideginti ir pachillinti. Pirmą dieną važiavome į Levandų laukus, apie kuriuos skaičiau avialinijų žurnale. Negana to, ten turėjome kodą, todėl nereikėjo mokėti už įėjimą, nes come on, nebuvo verta. Sezonas buvo pasibaigęs, todėl pasivaikščiojome ir pažiūrėjome gražiai sutvarkyto sodelio. Tik tiek. Bet viską atpirko tai, kad grįžtant teko užsukti į moliūgų daržą, kur vyko pasirengimas Halloween‘ui. Visi esame matę, kaip amerikiečiai ruošiasi šiai šventei, kaip šeimos vyksta į vietas, kur renkasi moliūgus, deda į karučius, vyksta įvairios pramogos vaikams, workshop‘ai. Tikrai kažkas nerealaus, kad ten tokia svarbi šventė ir tiek daug žmonės ruošiasi.Galiausiai dieną praleidome beach‘e, kuriame beje tą dieną, kurią išvykome prasidėjo vienos svarbiausių windsurfing event‘ų. Susirinko pasaulio geriausi, kad parodytų, ką moka. Matėme tik pačią pradžią, bet užteko, kad šiek tiek gailėtis, kad tenka išvykti. Pagaliau Maui išbandėme acai bowls apie kuriuos skaitėme tiek daug. Apsilankėme Paia, kur verslą yra atidarę du broliai sufer‘iai. Kas tie acai bowls? Tai sveiki desertai-užkandžiai, o kai kurie valgo juos pusryčiams, iš šaldyto jogurto bei įvairių kitų ingredientų: džiovintų vaisių, riešutų, uogų, vaisių, avižinių dribsnių ir panašiai. Yummy. Deja, bet Maui jau niekur neteko paskutinėmis dienomis užmatyti meniu Mac&Cheese – burgeris su makaronais. Žinau, skamba gan yuks, bet norėjosi išbandyti. Bus kitam kartui.

Tai tiek iš mūsų kelionės, nes iš tikro dar norisi rašyti, pasakoti ir dalintis, bet turbūt jau įgriso. Tai baigsiu jau. Jei kažkas kada galvoja į Havajus, tikrai patariu ir rekomenduoju. Tačiau būkite pasirengę, nes tai trečia pagal brangumą valstija US. Negana to, bookink‘itės viską iš anksto, nes paskui gali tekti sukti galvas, kur apsistoti. Big Island imkitės keturiais varomais ratais automobilį, kad visur galėtumėte nuvykti, kitose salose – tinka ir paprastesnės. Neapsistokite ties viena sala, nes skrydžiai nėra brangūs, o kiekviena iš salų yra nereali ir savaip unikali. Aišku, jei nesi gamtos vaikas, Big Island gal ne tau.

Peace out. I am out!

p.s. pamiršau paminėti, kad teko BIG Island teko apsilankyti vienoje vietoje, kurios savininkai lietuvė su vyru. Manau, kad ten teko ragauti pačių skaniausių wrap‘ų. Būtinai užsukite į Vaivos Ryškaitės ir jos vyro kavinę Loko Wraps.