Kelionės

Aloha, Havajai: 18,5 valandų iki rojaus

Jau daugiau nei dvi savaitės, kuomet grįžau iš Havajų. Nėra įkvėpimo rašyti. Delsiau iki negalėjimo, bet šiandien spyriau sau į šikną, kad come on, Liaudanskyte, gal jau užteks tingėti ir pradėk rašyti. Kaip galėčiau pradėti mano įrašą? Kad tai buvo NEREALIAUSIOS atostogos.

Pasirodo, kad svajonės pildosi…

Kažkada, kai buvau maža, o tai buvo prieš šimtą metų, turėjau tokią dėlionę – puzzle‘ę iš Amerikos atsiųstą, kur reikėjo dėlioti žemėlapį su valstijomis. Iki šiol pamenu, kad Havajai buvo nupiešti su palme, ananasu ir vaivorykšte. Negana to, kai baiginėjau studijas, tai galvojau apie magistrą Havajuose, net turėjau susiorganizavusi susitikimą su jų atstove, kuri atvyko į Londoną. Na, tada į Havajus nepakėliau sparnų studijuoti, bet už tai vis vien apsilankiau.

Vasario mėnesį FB užmačiau deal‘ą dėl skrydžių: buvo galima rinktis kovą arba spalį. Paklausiau tuometinės vadovės, ar pavyktų išskristi kovą. Gavau neigiamą atsakymą. Supykau. Oh well, shit happens, bet nusipirkau tada spaliui. Iki kelionės buvo devyni mėnesiai, todėl juokdavausi, kad čia kaip koks nėštumas ta kelionė. Esu iš tų žmonių, kurie nesiparina ir labai iš anksto visko neplanuoja. Na, bet čia tas pakišo koją, bet apie tai vėliau. Prisiminus pradžią, dar tokia viena detalė, kad po kelių dienų, kai nusipirkau bilietus, susitikau su savo draugėmis. Viena iš jų sugalvojo, kad nori prisijungti, todėl iš solo keliautojos tapome pora.

Patarimas: book’inkite iš anksto

Mano kompanionė Inga ragino pasižiūrėti, kur apsistoti, bet aš naiviai tikėjausi, kad čia, kaip ir žemyne – vietų yra pakankamai: juk ne viskas yra booking‘e, daug yra tiesiog pakeliui. Pamatai VACANCY ženklą, stoji ir voila, turi kur nakvoti. Hah. Neapsigaukite. Į Havajus per metus atskrenda keli milijonai turistų: ten kaip koks konvejeris: lėktuvai kyla ir leidžiasi, atskraidindama vis naujos ir šviežios turistinės mėsos. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad Havajai – trečia pagal brangumą valstija. Taip, teko pabuvote ne vienoje ir ne keliose, todėl tikėjausi šiek tiek kitokių kainų. Oh well, again. Shit happens kvadratu.

Iš Rygos su sustojimu Kopenhagoje

Kad būtų lengviau ir mažiau streso, tiesiog nusipirkome skrydžius tarp salų, kurie galiu pasakyti, nėra labai brangūs. Taip pat išsinuomojome automobilius ir pirmai nakčiai užsisakėme viešbutį – tiksliau motelį. O paskui jau, kaip jau Dievas duos. Kad būtų patogiau, pasirinkau skrydį iš Rygos, nes reikėjo palikti mano pupsikus tėvams. Ačiū jiems baisiausiai, kad prižiūrėjo juos: grįžus buvo pasakyta, kad ačiū, buvo faina, bet gal kitą kartą – ne. Negana to, sugebėjo mano padaužos mamos plančetės paragauti (nuo to, kad šiek tiek paragavo, protingesni nepasidarė) ir naktinę lempą sudaužyti (bus proga tėvams atsinaujinti ir naujas nusipirkti, juk pats laikas…).

Pajudu iš Rygos link Kopenhagos. Nusprendžiu, kad nesu buvusi šiame mieste, tai kodėl nepasinaudojus galimybe ir bent vakarą nepraleidus jame? Na, su oru nenusisekė, nes pylė visą vakarą. Iš oro uosto nusigaunu iki savo viešbučio, kurio kambarys primena laivo kajutę, išsipakuoju ir davai varyti į miestą sightseeing‘o daryti. Teko pamatyti garsiąją undinėlę, šiaip pasivaikščioti po mieste ir tiek. Patiko? Įdomus miestas, bet tikiu, kad jis daug gražesnis, kai yra laiko ir nėra toks šlapias. Kitą dieną laukia ilgoji kelionė – skrydis į San Franciską ir vėliau į Kahului – miestas Maui saloje. Ai, kas nelabai gaudosi ir žino, tai Havajus sudaro aštuoniolika salų. Tačiau aštuonios salos vadinamos „pagrindinėmis“ arba „didžiosiomis“ salomis. Tai Niihau, Kauai, Oahu, Molokai, Lanai, Kahoolawe, Maui, Havajai (pastaroji, siekiant išvengti salos ir salyno sutapatinimo, vadinama Didžiąja sala) – mums teks apsilankyti Maui, Oahu ir Didžiojoje. Bet viskas paeiliui.

Mano pažintis su PREMIUM SAS. Aš ♥ SAS

Kopenhagoje susitinku su Inga (mano kelionės kompanionė) ir mūsų laukia šiek tiek daugiau nei vienuolikos valandų skrydis. Ačiū agentūrai, kuri apsižioplino ir mano bilietas tapo PREMIUM ECONOMY: na, kartais sekasi ir man. Vynas, skanus maistas, o svarbiausia – normalūs įrankiai! Vienintelis dalykas, kas mane šiek tiek nervina lėktuvuose – plastikiniai indai. Ech. Kaifuoju valgydama SAS‘o šefų maistą, geriu taurę vyno, kitą taurę, turiu nemokamą WIFI, extra legroom… Come on, man tai, kurios ūgis 181 skristi yra kartais tikra kančia. Totalus rojus SAS kabinoje.

Leidžiamės San Franciske. Vietinis laikas antra valanda po pietų. Kitas skrydis – už beveik keturių. Na, laikas neprailgo, nes teko persinešti bagažą, nors buvo įregistruotas, kad pasiimti reikės Havajuose, bet… Kiekvienoje šalyje – vis kitokios taisyklės. Tada nusiperkame kavos, kažką užkąsti ir laukiame skrydžio į rojų. Prie vartų į akis krenta daug porų. Nenuostabu, juk Havajai ta vieta, kur galbūt daugelis skristų kopinėti medų ar šiaip atšvęsti kokią sukaktį.

Pirmas vakaras rojuje užsitęsia iki paryčių

Alaska Airlines lėktuvas nėra toks komfortabilus kaip SAS. Negana to, maistą turi pirkti: nieko neduoda nemokamai. Bandžiau žiūrėti kažkokį filmą, bet vis trūkinėjau, nes laiko skirtumas padarė savo. Daugiau nei penkios valandos skrydžio ir voila – Havajai. Išlipame ir mus pasitinka karšto oro banga. Nors devynios vakaro, tačiau drėgmė ir karštis jaučiamas. Įdomu tai, kad visa oro uosta patalpa gan atvira, galbūt man labiau primena kokią autobusų stotį. Pasiimame lagaminą ir keliaujame automobilio.

Maui buvome beveik savaitę, todėl automobilis tikrai reikalingas. Nors sala nėra didelė, bet tikiu, kad su viešuoju transportu korta nepaeitų. Aišku, yra taksi paslaugos, bet galiu tik spėti jų įkainius. Gauname baltą KIA, kuri tampa mūsų karieta po salą. Vairuotoja – Inga, todėl aš galiu kaifuoti ir ilsėtis. Mūsų viešbutis – čia pat, todėl netrunkame ilgai jį surasti. Realiai jis prie pat vandens, girdime kaip ošia… Kaip ir minėjau prieš tai, jei yra galimybė, geriau užsibookinkite kažką, nes mes, pavyzdžiui, kad žiūrėjome vos ne paskutinę minutę, nebuvo didelio pasirinkimo. Teko pakloti beveik 150 eurų už naktį. Ir tai nebuvo viešbutis, o paprasčiausias motelis. Beje, į jį sugrįšime paskutinėmis dienomis.

Visur – EXTRA charge

Vienas svarbus aspektas, kad kainos Havajuose yra nurodomos be mokesčių. Tai galioja viskam: tiek maistui, tiek apgyvendinimui. Nepasigaukite, jei pamatysite, kad kambarys kainuoja vieną sumą, tačiau TOTAL būna plius 13.42 proc. Negana to, jei nuomojatės apartamentus, kas labai populiaru Havajuose, tai dar prisidės plius kelis šimtai CLEANING FEE. Mūsų motelyje – puikus WIFI, todėl sėdime lobyje iki ketvirtos nakties ir nusprendžiame, kad norime kažko saldaus. Taip lietuvaitės sėda į savo karietą KIA ir dumia į SAFEWAY. Taip, ketvirtą ryto mes nusiperkame šokolado ir apsirūpiname vandens atsargomis rytojui. Galėčiau atskirą straipsnį parašyti apie maistą Amerikoje, nes man realiai jis sukelia nostalgiją: nuo tada, kai tėtis ar mama parveždavo, gaudavome lauktuvių iš tetų, gyvenančių ten, arba pačioms būnant ten.

Beveik penktą nusprendžiame, kad reikia eiti miegoti, nes ryte mūsų laukia salos explorin‘imas.  Nusprendžiame perlipti per save ir bandyti užmigti, nes reikia padaryti check out prieš 12. Ai, dar įdomus dalykas, kad laikas skiriasi 13 valandų: kai LT būdavo rytas, pas mus – vakaras ir atvirkščiai. Pabaigai noriu papasakoti, kad visai kitaip įsivaizdavau, kaip atrodo tipiniai havajiečiai. O jaučiausi realiai kaip patekusi į Aziją, tik kad jie kalba gerai angliškai. I know… Kitas įdomus dalykas, ką suformuoja filmai ir panašūs dalykai – girliandos. Visur atrodo, kad išlipus, tau ant kaklo uždės gėlių girliandą, kuri beje ten vadinama – lei. Jų niekas nededa, bet jas gali nusipirkti. Jų yra net prekybos centre, yra specialus šaldytuvas, kuriame jos yra sukabintos. Kosmosas!

Tai tiek apie pirmus įspūdžius Maui saloje. Beje, jei kam įdomu, tai kelionės bilietas kainavo 453.37 svarų. Pirkta buvo per kompaniją JK, o deal‘ą radau MOMONDO. Šiaip dar pabaigai (šį kartą jau tikrai), Havajuose sezonas yra balandžio iki spalio, kuomet jis vadinamas DRY SEASON, o paskui jau gali būti visko – ir bus, todėl papasakosiu apie nepaprastą padėti Didžiojoje saloje vėliau. Mahalo už dėmesį!

p.s. bus daugiau nuotraukų prie kitų tekstų, nes realiai tik kitą dieną pradėjome pyškinti į kairę ir į dešinę, nes prieš tai buvo tamsu…